sobota 23. října 2010

Pozdní Predynastic

Pozdní Predynastic
(3500 - 3300 př. nl)

Pozdní předdynastického období, (také volal Gerzean období nebo Naqada II) je známý jako nejdůležitější predynastic kulturu v Egyptě. I když centra vývoje byl stejný jako to Amratian (nebo Naqada I), kultura pomalu Gerzean rozšířila se po celém Egyptě.


Pozdní předdynastického období je nejlépe charakterizuje objev z el-Gerža kultury poskytuje třetí predynastic fáze a druhá fáze v období Naqada. Kawm al-Ahmar, Naqada a Abydos jsou velké místech během Naqada období II. Oni měli velké osídlení oblasti s rostoucí rozdělení bohatství a postavení.


Sociální stratifikace je zřejmé z pohřby tohoto času. Bohatí byli pohřbeni v hrobech vyložených nepálených cihel, zatímco chudí byli pohřbeni v hrobech obdélný s jednostranný římsami držet pohřební nabídky. Hroby lidí v horní třídy byly větší a bohatší než střední třídy. Regionální politické vůdce lze snadno identifikovat "náčelníků je jejich hroby''na různých místech.


Ve srovnání s pharonic civilizace, kultury Gerzean dospěla do stádia vývoje, který byl již značně pokročilo, zejména v jeho pohřbu a náboženské rituály. Gerzean hrobek stal virtuální repliky pozemské obydlí, někdy se skládaly z několika bohatě zařízených pokojů. Tam byly amulety, sošky a obřadní předměty zdobené výjevy tematické zvířat (lvi, býci, skot, hroši a sokoli), které je známo, že zástupci různých bohů od velmi časného období v Egyptské historii.


Podle Naqada II (také volal Nakada II nebo Naqadah II) Období, větší a praktičtější říční lodě byly provedeny, a obchod podél Nilu vzkvétala. Egyptské lodě změnily od řemesla z rákosu svazků pro lodě ze dřeva prken. Existují důkazy o intenzivní obchod s Blízkého východu. Ma'adi bylo centrum obchodu s Blízkého východu a tam byl široký rozsah řešení, která pravděpodobně hrála roli prostředníka k přepravě zboží na jih.



Dovoz lapis lazuli nám říkají, že jejich obchodní zašel tak daleko, Badachšán v Afghánistánu. Lapis lazulis byl vyměněn v rámci země a oceánu přes Perský záliv do Sumeru. Důkazy o krátké období buď přímého nebo nepřímého kontaktu s kulturami v Mezopotámii během pozdní Gerzean době byl nalezen. Některé z vlivu z jihozápadní Asie může být viděna z keramiky vyrovnali v Mezopotámii a Palestině, těsnění kameny s Mesopotamian motivy-prokládání ophidians, mistr zvířat, griffin s křídly, a komplexní niched-fasády nepálených cihel architektura vyrovnali v Sumeru, kde to bylo používáno pro výzdobu chrámů bohů.


Hlavní rozdíl mezi Amatian a Gerzean ležel ve své keramické výrobě. Výzdoba keramiky Gerzean byl více rozvíjeny s využitím stylizovaných motivů, včetně geometrických reprezentací rostlin a více naturalistické zobrazení fauny a další aspekty jejich kultury.


Gerzean kultury byl zaveden do Egypta "východní Folk pouště,''kdo napadl a řídí Egypt, zatímco Amratian bílo-lemovaná hrnčířská hlína byla podána" libyjský invazí.''Gerzean kultura se vyznačuje tím, buff-barevná keramika s obrazová výzdoba tmavě červená barva, použití abrazivních trubkový vrták pro kamenictví, hruškovitý muškátový květ-hlavy a zvlnění-flacked tvrdou nože a moderní metalurgie.


Během Gerzean období, keramika byla hmoty-vyrobené a bylo velmi dobré kvality. Neobvyklé zvířecí motivy byly na Gerzean keramiky, jako pštrosi a ibexes nám říkají, že Gerzean lidé šli k lovu v sub-pouště, protože tato zvířata nebyla nalezena v blízkosti řeky Nil. Osel byl pouze lokálně domácích zvířat, který byl vylíčen jako krotký v pozdních Predynastic umění.


Gazelle hnát a domestikaci ovcí a psů se nacházejí v Gerzean spolu s skotu a prasat. Trpaslík koza byla nalezena na místě Gerzean Tukh a Esh-Shaheinab. Starověkých domorodých způsob lovu, rybolovu a využití planě rostoucích rostlin podporuje pobyt hospodářství Egypta až do pozdního předdynastického období. Nicméně, populační růst ovlivnilo rozdělení rostlin a živočichů v poušti. V pozdním období predynastic, sloni, žirafy a pštrosy Zdá se, že zmizel z pouště a lužní.


Psaní bylo s největší pravděpodobností nebyli postaveni do Egypta, ale může mít v tomto období začal s reprezentací na hrnčířské Naqada. Tato keramika zřejmě žebříčky postupné stylizace rostlin, živočichů a náboženské líčil tance, které vyústily v řadu božské symboly, které jsou prakticky hieroglyfických znaků. Tyto obrázky Naqada odrážejí základní princip celé egyptské historie: kombinace piktogramů a zvukových záznamů.


V pozdějších Gerzean období, existují důkazy o zvýšené politické aktivity a obecný názor je, že boj o převahu nyní vyvinul mezi Horní a Dolní Egypt. V obou regionech, základní jednotka vlády byla místní komunity sdružené kolem města nebo skupiny vesnic a byl pod větší kontrolou místní variantu jeden z univerzálních bohů, a hledají pro vedení, aby některé mocné předák.

Žádné komentáře:

Okomentovat