sobota 23. října 2010

Střední Predynastic

Střední Predynastic
(4000 - 3500 př. nl)



Střední předdynastického období v Egyptě se datuje k 4000 BCE Tato doba se označuje také jako Gerzean období nebo období Naqada. To je nejvíce uznává rostoucí vliv národů na severu přes ty na jihu, předehra toho, co má přijít v pozdních pre-dynastické období. Dvě hlavní skupiny byly Amratian a Gerzean. Největší rozdíl, který může být viděn u těchto lidí je v jejich keramický průmysl. Amratian keramiky nějaké dekorace, ale jeho hlavním účelem bylo funkční. Gerzean keramika byla zdobena geometrickými tvary a realistická zvířata. Dekorace z keramických nádob prošel dvojí vývoj, který začal zahrnovat geometrické motivy inspirované formami rostlin a maloval nebo vyřezával vyobrazení zvířat a tvarů, s výskytem thereomephic plavidel. Umění z hlíny-pracovní již dosáhla svého vrcholu, a to zejména v malované terakotové ženské "tanečníci" se zvednutými pažemi.


Zvířata jako pštrosi a ibexes byly nalezeny na jejich hrnčířské hlíny, vést některé spekulovat, že Gerzean lovili v sub-poušť, protože tato zvířata nejsou nalezeny v údolí Nilu. V tomto období jsme také najít první reprezentace bohů. Většina z tohoto byla přes své umění na keramice. Bohové byli líčeni jako na koni na lodích. Někteří věří, že by to mohlo být pouze záznamy návštěv od náčelníků a záznamy bitev. Nicméně tyto předměty byly umístěny s mrtvými, což naznačuje, že byly posvátné.


Změny v pohřební postupů mezi Gerzean byly zjištěny v tomto období. Lidé byli nalezeny pohřbené v poloze plodu, a spolu s posvátným položek a potravin. Děti byly dnes pohřbeny v hřbitovy, namísto pod podlahou svého bytu. Jsme také začít vidět hrobku budova v této době. Změny v pohřební zvyky nás vedou k přesvědčení, že to byla doba víry v pojetí života po smrti. Amratian kultura není tak komplikované s jejich pohřební praxí, jejich mrtví byli obvykle pohřben v malé jámě s kožní kryt nad ním.


Vzhled historické architektonické formy, "modely", že zemřelý vzal s sebou do posmrtného života, odhalily existenci domů a bláta-cihla obvodových stěn. To naznačuje, že pojem egyptského města a územního plánování může být vystopován jak daleko jako Amatian (Naqada I) fáze.

Žádné komentáře:

Okomentovat